SOCIAL SELLING – ÖKAD FÖRSÄLJNING MED LINKEDIN

Kursen om hur Linkedin kan ta dig till fler
möten och ökad försäljning!

VARFÖR

SOCIAL SELLING

Vi coachar dig till hur du via sociala medier primärt LinkedIn kan stärka ditt varumärke samt skapa och konkretisera kontakter som leder till affärsmöjligheter och ökad försäljning. Sociala medier erbjuder idag fantastiska möjligheter att komplettera din traditionella försäljning samtidigt som en del påstår att ”Cold Calling is dead”. I vår värld ersätter inte Social Selling den befintliga säljprocessen utan verkar istället som ett komplement.

Det finns idag enorma möjligheter att via LinkedIn och andra kanaler att stärka ditt personliga varumärke och leda detta till leads och affärer.

VAD JAG FÅR UT AV

WEBBKURSEN

Via ett Online-verktyg får du konkreta verktyg hur du med hjälp av LinkedIn kan stärka ditt personliga varumärke och bli ansedd som en expert inom ditt området. Detta kombinerat med pragmatiska tips hur du kan komma till fler möten, bli mer påläst om dina potentiella kunder och leda detta till ökad försäljning.

Här får du även en personlig kontakt med oss där vi går igenom resultatet.

Kursens

Innehåll

Vi har delat upp kursen i tre delar:

Profilen

Hur uppfattas profilen av de företag eller personer du vill nå ut till? Hur kan vi göra den mer attraktiv med fokus på kundvärden?

Strategi

Hur ska du tänka för att bli top of mind för dina nuvarande och potentiella kunder? Hur vill du bli uppfattad?

Användning

Exekvera strategin! Hur och vad ska du konkret göra och hur ofta. Skriva? Dela? Gilla?

slider-img

Jag tar med mig bland annat att det är viktigt att ha en strategi för hur man använder Linkedin, att man tänker på hur man profilerar sig och vilken information man delar med sig av

Jonas Mekibes, Sales Director, Sparta Sales

slider-img

Tänkvärda insikter i hur man kan använda Linkedin för att bygga kundmöten istället för att polera sitt cv

Daniel Hesselberg, Business Development Manager, Sentor

slider-img

Jag gillar att det var väldigt konkreta och tydliga tips, och det var hands-on direkt, vilket jag verkligen gillar

Daniel Magnusson, Säljcoach, Daniel Magnusson Business Consulting